fredag 2 juli 2010

En dag vid sjön!

Idag var det strålande sol så vi bestämde oss för att göra en dag vid sjön. Men först åkte vi på en liten turné till barnens förskolor och hämtade hem alla kläder och grejer de hade kvar där.
Det var en underbar dag, vi hade med oss både lunch och fika.

Vi lade ut filten vid roddklubbshuset och band Morris. Han låg så bra i skuggan med en skål vatten. Vår filt låg 1m ifrån honom fast i solen. Men inte att han skulle ligga så långt bort från oss. Han satt och gnydde hela tiden!! Jag pratade med honom, jag sa till honom med lite hårdare röst, jag försökte ignorera honom och tänkte att han skulle tröttna. Men nej då, till slut gav jag upp och tog loss honom.

Då visste han inte till sig av glädje, helst av allt ville han ligga på min mage men där drog jag gränsen. Det hela slutade med att jag låg på mage och han låg bredvid med nosen upp på min arm, snuffsande i nacken på mig. Vi har nog köpt världens gosigaste hund!!
Det blev i alla fall en riktigt härlig dag, både storasyster, lillebror, jag och Morris har badat från bryggan!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar