onsdag 30 juni 2010

Vilken natt!!

Nu lät det allt lite spännande men det kan jag snabbt säga att så är inte fallet. Jag sitter här med en kopp kaffe vid köksbordet och ser nog mer död ut än levande!!

Vi är ju som sagt barnfria, lyxigt värre och idag är jag även valpfri efter jobbet för Morris är med maken. Tanken var att jag skulle åka ner på stan och kika lite efter jobbet, bara lyxa till det för mig själv innan jag lite senare ska ner på stan och äta med några vänner och fira in att min semester börjar i eftermiddag.

Men det lär inte hända, efter den här natten behöver jag åka hem och sova, sova, sova så jag orkar med kvällen. Hela natten har Morris irrat fram och tillbaka och gnytt.

Han ligger på ett täcke bredvid min säng och det har fungerat hur bra som helst. Men inte i natt, vi har varit ute med honom tre gånger, däremellan har jag legat med armen ner och klappat honom för att han skulle hålla sig lugn. Men det är rätt jobbigt att sova med ena armen hängande ner från sängkanten så med jämna mellanrum har jag fått ta upp armen för att få blodet att pumpa rätt igen.

Då har Morris börjat irra runt igen, och försökt hoppa upp i sängen. Jag kan säga att det var så nära att jag tillslut tog upp honom, men faktiskt så höll jag emot. Jag anar att den lille krabaten hade tagit det som en vana annars, att få sova i min säng alltså.

Jag hoppas att hela den här natten berodde på att M hade ont i magen, för han har legat och släppt sig då och då. Nu verkar han i alla fall pigg och glad. Det är mer än man kan säga om mig och maken, vi ser ut som två zombies!!

1 kommentar:

  1. Oj, o, oj, låter värre än en nyfödd!! Tur att din semester börjar nu för du kanske behöver dagarna till att sova ikapp dig!
    Kram Åsa

    SvaraRadera