tisdag 8 juni 2010

Vart tar veckorna vägen??!

Hjälp vad tiden går fort! Nu vill man ju gärna att den ska gå långsamt så man får njuta av all grönska ute. Det känns som veckorna och helgerna är fullbokade fram till semestern. Det är sommarfester hit och dit och på jobbet försöker man avsluta allt tema och portfolioarbete. Barnen ska på diverse utflykter så vi steker pannkakor för fulla muggar. Jag håller på med en datautbildning som jag ska bli godkänd på innan sommaren. Det är möten med nya och gamla jobbet. Tusen olika barnkalas, fönster som behöver putsas, trädgård o hus som behöver skötas, garage som ska göras klart och massa kassar med gamla grejer som ska sorteras. Man kan helt enkelt säga att det finns att göra. Jag fattar inte hur dom med perfekta hem lyckas!?!

Nu till helgen struntar vi i alla måsten, på fredag ska vi nämligen åka och hämta hem Morris för första gången! Det blir spännande att se hur han kommer bete sig hemma hos oss. Och på lördag kommer ÄNTLIGEN delar av familjen Ekberg till Sverige Det ska bli så härligt att ses igen, även om jag måste erkänna att tiden från det att vi åkte från Indien till nu har gått otroligt fort!!

Nej nu är det dags att väcka barnen och göra dom klara. Idag blir en dag på djurparken för mig och mitt jobb. Storasyster ska till nyrenoverade Annelundsparken, så jag får gå och packa ner pannkakorna.

1 kommentar:

  1. Men Fia... Vem har perfekta hem?? Jag har alltid sett dig med det perfekta hemmet, så du lyckas med ditt "jobb" jag lovar!!

    Kram Linda i backen som INTE har ett perfekt hem men önskar...

    SvaraRadera