onsdag 23 juni 2010

Lite pyssel...

Lillebror har varit väldigt förkyld i veckan och igår morse rann snoret ännu mer och han skrek för att han var så trött. Det blev en snabbtur till jobbet för att öppna och sedan hem igen när mina jobbarkompisar kom, för att byta av maken.

Jag blir alltid lite rastlös av att vara hemma när barnen är sjuka så jag funderade på vad jag skulle göra med dagen. Kom då fram till att det var hög tid att fixa iordning midsommarklädseln till mig själv. Häromveckan köpte jag en klänning som jag tycket om men kände att den var lite för kort och lite genomskinlig. Hittade en underklänning på rea som jag tänkte sy till en tyllvolang på som skulle sticka fram under klänningen.

Jag packade in barnen i bilen och gjorde en blixtvisit på Furulunds tyger där jag köpte tyll. Sedan hem igen, stackars Lillebror höll på att somna i bilen men jag lyckades hålla honom vaken ända hem, där han däckade av på soffan i säkert tre timmar!

Väl hemma började knåpet med att få ihop det hela. Jag kan säga att det var inte lätt att få ordning på det, tyll och glansigt tyg är kanske inte de bästa och enklaste tygerna att sy i. Det hela blev inte lättare av att jag hade en kanin som antingen försökte para sig med mina ben eller ville sitta i knät och gosa. Tur man är kvinna och kan göra två saker samtidigt! Fast å andra sidan, hade jag varit karl, hade kaninen åkt ut i buren så hade problemet varit löst.

Efter mycket klippande, rynkande och nålande blev jag tillslut klar, så här blev resultatet!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar