torsdag 24 juni 2010

Nu är han vår!

Morris alltså, sent igår kväll var vi och hämtade hem honom. Det var en hel liten armé av vita ulltussar kvar men alla syskonen skulle hämtas nu inom de närmsta veckorna.


Han såg ut som en liten smutslort men luktade underbart. Han hade nämligen blivit badad inför hemresan men sedan hade dottern av misstag släppt ut honom i utehagen igen och då hade han lyckats smutsa ner sig ganska rejält. Men vad gör väl det, nu är han äntligen hemma för gott.


Idag hade jag framme vattenslangen och vattnade. När jag kom ut var han helt genomblöt. Jag började genast skälla på barnen att de inte fick spruta på honom. Storasyster svarar helt förstörd - Men han är ju hos oss hela tiden, vi kan inte hjälpa att han blir blöt då!!

Och det insåg jag ju en stund senare, att han tyckte ju faktiskt om att busa runt och bli blöt, jag var ju van vid Hampus och det var ju ingen vattenhund precis!!

En liten blöt, trött Morris har lagt sig vid torkvindan för att vila efter vattenleken

1 kommentar:

  1. Vi längtar efter att få träffa honom imorgon! (Vi längtar givetvis efter att få träffa Er andra också!)

    SvaraRadera