onsdag 9 juni 2010

Morgontårar

Igår skulle Storasyster åka med förskolan till en lekplats som ligger i stan. Hon älskar ju att ha på sig kjol eller klänning men jag övertygade henne om att det var bättre att ha jeans, speciellt eftersom vädret inte var helt bra.

I morse lade jag fram en ren tröja och tänkte att hon skulle kunna ha jeansen på sig idag också. Jag hittade inte byxorna så jag frågade var dom var. Hon sa att dom låg i tvätten och jag ifrågasatte då om dom verkligen var så smutsiga att de behövdes tvättas eller om hon kanske kunde ha dom idag också.

Efter en stund hör jag snyftningar från badrummet, jag ropade på henne och hon kom ut storgråtandes. Jag anade vad problemet var men bad henne berätta varför hon var så ledsen.
-Jag lade byxorna i tvätten för jag ville inte ha dom idag också!!

Stackars lilla tjej, tänk att behöva ha byxor på sig två dagar i rad!! Nej det ska hon inte behöva uppleva, fram med en kjol och morgonfriden infinner sig åter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar