onsdag 16 juni 2010

Tidig morgon...

Idag vaknade jag 4.43 av ett konstigt ljud. Som ett larm som gick i gång med jämna mellanrum. Trodde först att det kanske var gräsklipparen som hade fått fnatt men insåg efter en stund att så inte var fallet.

Efter att ha spanat lite i fönstret efter diverse biltjuvar, utan resultat kanske ska erkännas, gick jag och lade mig igen och försökte somna om. Men ljudet dök upp hela tiden, jag trodde att jag skulle bli knäpp!! Inser plötsligt att det är en fågel som låter. Helt otroligt att dom kan göra sådana jämna höga ljud!! Det var inte förrän hans hesa kompis gjorde ett liknande ljud som jag fattade vad det var.

Jag kände då en förståelse för Runar Sögaard (Carolas fd) som stod på balkongen och sköt efter rådjur. Hade jag bara haft något att skjuta med är risken stor att jag hade stått där på balkongen iförd morgonrock med håret på ända och vild blick!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar