torsdag 17 juni 2010

Avslutningsspex på jobbet

Både jag och min kollega ska sluta på jobbet. Vi har arbetat i samma grupp hela året och vi har haft många roliga skratt tillsammans. Idag bjöd vi barngruppen på lite spex. Vi hade riggat upp ett skynke som jag satt bakom och sedan var jag armarna till M, som satt framför mig med sina egna armar bakom ryggen.

Vi låtsades att hon hette Tant Rut och skulle visa barnen hur man gör en tårta. Kladdigt värre blev det när jag skulle försöka göra det här utan att se. Jag satt som ett frimärke på M:s rygg och skrattade tyst för mig själv. Att hon dessutom har en stor gravidmage gjorde ju inte saken lättare, armarna räckte knappt fram till bordet! M stackarn hade ju problemet att hon skulle hålla masken för barnen.

Efter föreställningen fick barnen äta riktig tårta, en helt vanlig, rolig dag på jobbet!!

Underbara vännen M, som jag kommer sakna väldigt mycket!!

1 kommentar:

  1. Vi har fått en beställning på tårta, men de ville ha showen oxå ha ha!!!

    SvaraRadera