fredag 2 juli 2010

SEMESTER!!

Jag har ju redan haft semester i två dagar men idag efter de härliga timmarna vid sjön kändes det verkligen som semester. Maken jobbade sina sista timmar idag och jag bestämde mig för att åka iväg och fixa lite gott och överraska honom med.

Det blev jordgubbar och lite annat smått till fördrinken och sedan blev det räkor till kvällen. Maken kom hem, lite fredagstrött. Jag dukade upp ute på altanen och öppnade flaskan med mousserande vin.

På tal om mousserande så är det lite väl underskattat. Jag vet inte om det var Indiens champagne-brunch som gjort mig lite förälskad i bubbel. Det ger en lite mer festlig känsla tycker jag.

Hur som helst, vi satt där och drack ett glas eller ja, ja det kanske var två. Jag satte mig i solstolen och lutade den lite bakåt. Plötsligt vaknar jag av barnen som vill ha kvällsmat.

På gräsmattan ligger maken raklång och sover han med. När vi väl vaknar till liv igen säger maken - älskling om någon går förbi här ser det nog inte så bra ut när mor och far ligger utslagna med en flaska vin mellan sig på gräset!!
Ja, ja, vi får väl bjuda på den synen, vi piggnade till igen så alla fick kvällsmat och blev glada och nöjda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar