torsdag 29 juli 2010

Under lampans fina sken...

Jaha, här sitter jag under den strålande lampan och skriver. Det kanske låter fint men jag blir tokig på den här lampan. Det är utebelysningen utanför verandadörren som lyser hela tiden. Den går på timer tillsammans med lampan utanför den vanliga ytterdörren.

Jag har försökt nollställa den, programmerat om den, nollställt igen, stängt av i stort sett alla säkringar, programmerat om den. Och gissa vad!? Den lyser hela tiden!! Lampan vid andra ytterdörren har jag fått ordning på, de programeras som p1 och p2, jag vet inte vilken som är vad men det spelar ingen roll för de kan lysa med samma tidsintervall.

Hmmm, hur svårt kan det vara??...

lika strålande som alltid!!

2 kommentarer:

  1. Har du sett Vänner-avsnittet där Monica vill veta vad en viss lampknapp har för funktion? Det slutar med att hon köper ritningar och river väggar och hittar ändå inte svaret. Låt lampan lysa, vi går ju mot mörkare tider. Det blir väl mysigt att sitta på trappan i vinter under lampans sken...

    SvaraRadera
  2. ha ha ha, ja jag förstår precis hur hon känner sig. Men jag lovar att jag inte ska riva några väggar ;))

    SvaraRadera