måndag 7 maj 2012

Jag bjuder på denna....

Egentligen är hela historien för pinsam att berätta men samtidigt är den för rolig för att låta bli. Så för er skull bjuder jag på den här, jag hoppas att händelsen får er att le så här på måndagen.

Det hela började egentligen med att jag lyssnade på sommarpratarna från P1, nerladdade till min IPhone. Maken kom hem och frågade vad jag lyssnade på, sedan berättade han att han fått ett tips från en jobbarkompis om ett program som heter Ligga med P3. Ja ni kanske kan räkna ut att programmet handlar om sex. Hur som helst, jag laddade hem ett program och började lyssna på det i bilen på väg hem.

Jag kan inte påstå att jag tyckte att det var särskilt roligt att lyssna på, det var någon som svarade på frågor om sex och sedan avslutades programmet med en novell. Denna novell skulle väl vara av det sensuella slaget men det lät som en nyhetsuppläsare läste den. Den handlade om hur en kille var på semester till Frankrike och där mötte en Au pair från USA. Berättelsen var verkligen tråkig och helt barnvänlig.

Jag åker i alla fall i bilen och bensinlampan börjar lysa, precis då kommer jag till Jet-macken. Jag stannar bilen och kliver ut för att tanka, det är kväll och folktomt. Jag tar med telefonen för att höra klart berättelsen, jag har den då på högtalarfunktionen.

DÅ börjar det hända grejer i historien, vilket var på tiden för annars hade man nog inte kunnat kalla den för en erotisk novell. Och just DÅ kommer det en kille i min ålder gående förbi mig. Jag får panik och försöker stänga av hela skiten men lyckas istället ta mig ur den menyn på telefonen. Berättelsen fortsatte, nu med ganska väl förklarade detaljer på vad killen gjorde med sin Au pair. Jag, i fortsatt panik över att få tyst på eländet, lyckas bara låsa telefonen. Alla som har en IPhone vet ju att det går precis lika bra att lyssna med en låst telefon som med en öppen. Tillslut öppnar jag bildörren och kastar in telefon i sätet och slänger sedan igen dörren. Då har killen redan passerat.

Jag kan säga att jag vet inte hur novellen slutade, jag lyssnade aldrig på det. Dagens husmorstips: lyssna inte på Ligga med P3 ute bland folk, det kan kännas olustigt, både för dig och den stackarn som går förbi!!





3 kommentarer:

  1. Skrattar så tårarna rinner - tack för att du bjöd på detta!!!! /Maria i 19:)

    SvaraRadera
  2. Herregud vilken pärs! Du skriver helt underbart & jag säger som Maria - tack för att du bjuder på detta vansinnigt roliga. Länge sedan jag skrattade så mycket. Kram

    SvaraRadera
  3. Du är ju för rolig!! Detta tipset är något att tänka på!!!
    Har du kollat om inte du skulle kunna få skriva lite kåserier i Borås Tidning. Du skriver så roligt och då skulle det komma flera till dels?!Du har ju ett jättematerial på bloggen att ta ifrån!

    Kram Åsa

    SvaraRadera