måndag 28 maj 2012

Matlagningsteam...

När jag var i Indien hos syrran hade vi en väldigt bra fördelning i köket. Hon lagade mat och jag skötte takfläkten och zumbalistan på spotify. Det var perfekt! God mat, bra vinddrag och skön musik. Nu är man hemma igen och får minsann försöka slänga ihop de där maträtterna med samma lätthet själv. Det blir inte lika bra kan man faktiskt lugnt konstatera.

Musiken är lika bra men i övrigt, nej. Idag var maken och Lillebror på scoutavslutning, när de kom hem klockan 19.45 trodde jag att de skulle vara jättehungriga. Lillebror tog en titt i grytorna och konstaterade att han kunde gå direkt i säng. Maken tog ut hunden på en promenad. Ibland behövs det inga ord...





1 kommentar:

  1. Men kära barn!!! Du får väl komma på lite matlagningskurs hos mig när jag flyttat hem. Fast jag tycker du brukar laga god mat ( jo även när inte J är inblandad). Men jag föredrar din spotifylista framför hans! Nu har jag en hel cd med bra Bollywoodmusik också :)
    Kram Åsa

    SvaraRadera