torsdag 31 maj 2012

Snygga galgar...

Vi är fortfarande inte riktigt klara i hallen men det är ju ingen sport om man gör färdigt allt på en gång, eller? Hatthyllan är i alla fall tillverkad, målad och uppsatt. För att det skulle bli riktigt snyggt skulle vi ha vita galgar. Hittade några på Mio men de var jättedyra så jag körde på mitt motto " det kan man ju lika gärna göra själv".

Sagt och gjort, jag köpte trägalgar och vit sprayfärg. Med mitt fantastiska tålamod fick jag lämna över projektet till maken, tydligen ska man spraya många tunna lager för att det ska bli snyggt, jag är ju lite mer av " spraya mycket så det blir klart på en gång-tjejen".

Två burkar sprayfärg gick det åt innan vi hade tio snygga vita galgar.

Nu till dagens husmorstips: om du vill ha vita galgar så KÖP det. Det finns tydligen både på Ikea och Eko, kostar faktiskt bara en tia mer än trägalgar och blir både billigare och snyggare än om du gör det själv!





5 kommentarer:

  1. Du är för härlig!!! Bra husmorstips! Frågan är ju om ens dina galjar blev billigare med tanke på att du även fick köpa färg??
    De ser i alla fall snygga ut! Bra jobbat J.
    Kram Å

    SvaraRadera
  2. ja du syster, man kan lugnt konstatera att det hade varit billigare att köpa. Jag berättade aldrig för J att jag hade hittat billiga på Eko förrän han ringde från Ikea och sa att han hittat vita där :))

    SvaraRadera
  3. 39 för 8 på IKEA eller hur var det? Du uppskattar säkert dina mer efter allt jobb?;) Jag har köpt minst 3st 20 pack vita här i Indien på Howards....de var inte heller så billiga, men det blir snyggt i garderoben. Kram från Indien

    SvaraRadera
  4. Jag var inne på Nellys klädförsäljning på Åhaga, vita galgar vart man än tittade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gnid in det bara!! ;)) men tänk vilka personliga galgar vi har ! ;))

      Radera