måndag 25 mars 2013

Disco, kalas och packningskaos!!!


Helgen har varit fullbokad, jag vet inte om hela familjen börjar känna resefeber för i lördags gick vi upp 06.20 och igår var vi uppe innan sju.
Helgen började i alla fall med förfest här på Granbacken. Det var skoldisco och tydligen är det så att man även som liten vill ha förfest. Lillebror var bortbjuden till en kompis men Storasyster väntade hem sitt lilla kompisgäng.
Tacos, dans och chips var det beställt. Det var tre väldigt söta, glittriga, piffiga tjejer som kom hem. Jag fixade fram maten och drog mig sedan diskret undan så de skulle få vara ifred.

Det skrattades och åts i köket, plötsligt slår dörren upp och alla fyra tjejer kommer ut på verandan. Där gjordes coola moves blandat med en hel del fnitter, de verkade inte alls vara i behov av enskildhet, snarare i behov av publik. Jag blev helt varm i hjärtat när jag tittade på dom, deras vänskap är så härlig. Det känns skönt att veta att Storasyster har ett så gott nätverk runt sig!!

Helgen fortsatte i rasande fart, bubbel i baljan med fina vänner och en söndagstur till Göteborg för att fira svågern. Här hemma lever vi i ett packningskaos, ni vet när man har plockat fram tusen saker men inte har koll på någonting!! Idag ska jag försöka få ordning på det kaoset, mellan bilbesiktningen och träningen. Tur att jag slutar tidigt så jag har lite tid på mig!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar