fredag 22 mars 2013

Utvecklingssamtal och disco

Nu för tiden får barnen hem papper där det står om de har prognos att nå målen i skolan eller om de har prognos att nå över målnivån. Det finns säker en prognos att de inte når målen också men det har tack och lov våra barn inte haft ännu. De har antagligen ärvt sin mammas kvicka hjärnkapacitet!!

Hur som helst, allt såg bra ut för Storasyster, hon låg över målnivån i alla ämnen utan i gympan där hon låg på prognosen att hon når målen.

Under varje ämne skriver sedan läraren utvecklingsmöjligheter och här blir jag lite irriterad. På både Lillebrors och Storasysters "gympabetyg" står det att de når målen men att de ska " fortsätta i samma positiva anda". Om de ska kunna höja sig måste de ju uppenbarligen förändra sitt beteende i gympan. Hade deras " positiva anda" räckt hade de ju nått över målen!

Förstår ni vad jag menar?? Egentligen tycker jag absolut att det räcker att nå målen men jag blir irriterad på gympaläraren när det känns som de bara flummar på med lite ord. Nu har faktiskt barnen två olika lärare i gymnastik men båda har gjort på detta sätt.

Känns jag som en gnällig mamma?

Jag har skickat ett mejl till läraren så vi får väl se vad svaret blir, på tisdag ska vi träffas för utvecklingssamtal.

Ikväll blir det disco på skolan, Storasyster ska ha förfest här hemma. Tacos, chips och lite dans med fyra tjejer. På skolan ska hon dansa med sin kille, hon undrade om jag var tvungen att stanna denna gången. Jag sa att det beror på vad Lillebror vill, -Åk hem! Svarade han snabbt. Så jag förmodar att jag inte behöver byta om till några discokläder. Storasyster har köpt en neonfärgad klänning med svart skärp i midjan, vääääldigt 80-tal! Men vem älskar inte 80-talet?! Lillebror planerar att ha turkosa byxor, vit T-shirt (han var lite tveksam om han hade någon) och en jeansskjorta. De är bestämda i sin smak båda två, tack farmor för dom klädgenerna!

Nej, nu ska jag åka och jobba, om man somnar på soffan kl sju på kvällen är det faktiskt inga problem att vara på jobbet klockan sex! Det var dagens husmorstips! Observera bara att det är viktigt att maken är hemma och kan lägga barnen när du själv ligger och sussar framför tv:n!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar