lördag 2 mars 2013

Väckta....

...ur vintervilan. Ja idag har jag väckt alla mina Mårbackapelargoner. Ve och fasa, jag läste på pelargonsällskapets hemsida att detta skulle ha gjorts den 15 februari. Det är tydligen det stora väckardatumet.

Jag vågade knappt fota en närbild på mina omplanterade små liv. Kanske är det någon pelargonkunnig människa som följer bloggen och ärligt talat har jag ingen som helst aning om vad jag pysslar med när det gäller växter och beskärning. Men nu är de kapade och omplanterade, jag håller tummarna att de överlever min omvårdnad. Hela verandan är fylld av krukor, snart är sommaren här!!





1 kommentar:

  1. Åh vad härligt! Jag kände också att jag skulle fixa lite med trädgårdsgrejer och tänkte så lite frön men jag kom aldrig dit. Hamnade med att borra uoo lampor stället...sedan lite våfflor i Lerum. Inte så dumt det heller!
    Kram Åsa

    SvaraRadera