söndag 21 december 2014

Badrumsfunderingar...

Vi funderar fram och tillbaka över vårt badrum, dels på viktiga saker som att golvet börjat ändra lutning och det luktar mögel men också på hur man ska få bättre förvaring. För er som inte vet hur det ser ut får ni här en liten rundtur




Jag har försökt leta efter en bra förvaring att ha under fönstret, med lådor för smink, locktänger mm men det är hopplöst att hitta något bra som endast får vara 68cm på höjden. Vi har väldigt fina fönster och fönsterbrädor men ibland är de i vägen, det sitter väldigt lågt. ..

...och ja, jag har kollat varenda tv-bänk som finns men det känns inte heller som ett bra alternativ.

Det allra enklaste, billigaste och smartaste vore givetvis att slänga ut badkaret och ställa en en bra förvaring där men jag vill verkligen behålla mitt söta lilla kar.

Vi har funderat på om man kunde byta plats på badkar och handfat för att kunna sätta in en större kommod. Jag har väldigt svårt att tänka mig saker i huvudet, jag behöver en klar bild på hur det verkligen kommer att se ut. För ett tag sedan frågade jag maken om vi inte bara kunde stänga av vattnet och skruva loss sakerna, byta plats och se hur det såg ut.

Svaret var inte hejdundrande glatt om jag säger så, men jo eventuellt kunde vi göra det, men absolut inte just då, nej det behövde vara på en helg. Helgerna har nu sprungit iväg men så plötsligt hade vi minsann en söndagsförmiddag över! Jag tömde badrumsskåpen och vi kånkade ut med skåpen. Allt var frid och fröjd till maken skruvade loss badkaret, då började det forsa vatten ur väggen där handfatet stod, trots att vattnet var avstängt. Ingen större fara skedd, vi har ju golvbrunn, men det var en jäkla tur att inte maken visste att det skulle hända innan vi satte igång, då hade han aldrig dragit igång det här projektet. Jag hittade en liten kork så vi kunde plugga igen röret och sedan kunde vi i lugn och ro titta på ommöbleringen som då såg ut så här



...problemet med den här möbleringen är då att elen är på fel vägg. Usch vad svårt och dyrt allt är!!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar