måndag 22 december 2014

Stämpla på Fimolera...

Jag fick en extra dag ledig idag och barne och jag bestämde oss för att pyssla lite tillsammans. Vi åkte ner till Panduro och köpte lite indianpärlor och Fimolera. Väl hemma satte vi oss och pärlade dekorationer till paketen, Lillebror gjorde en gran, Storasyster gjorde polkagrisar och ett julhjärta, själv pärlande jag julkulor och snöflingor.

Efter någon timme av pärlande så var jag plötsligt ensam kvar i köket, ja inte helt ensam, givetvis fanns den lille pysselhunden vid mina fötter men barnen hade gett upp och det spelades Spotify från deras rum. Då hade vi ju inte ens börjat skapa i fimoleran!! Jag ropade lite förhoppningsfullt upp till dem och frågade om de ville testa leran, -NEJ, kom svaret snabbt från de båda. Jaha, då fick jag väl göra något själv med den.

Från början tänkte jag att vi skulle ha skapat lite fritt men så tänkte jag att jag kunde pröva att stämpla på den. Att det skulle fungera visste jag men innan har jag bara stämplat med ren stämpel, så det bara blev ett mönster i leran. Nu tänkte jag att jag faktiskt kunde försöka att stämpla med stämpelfärg. Jag letade fram några olika små stämplar och började trycka mina motiv. Sedan skar jag runt kanterna och satte in dom i 30 minuter i ugnen. Det fungerade jättebra, färgen sitter kvar och det blev riktigt fint! Nu kanske jag ska tillägga att jag har stämplat med vattentålig stämpeldyna. Hur som helst, ett enkelt sätt att jobba med Fimolera!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar