lördag 20 december 2014

Julgodis...

Vad är det för fel på dagens barn!? Jag föreslog här på eftermiddagen att vi skulle göra julgodis, tror ni det var NÅGON som var intresserade av att göra det tillsammans med mig?! Icke! Efter lite surande i soffan tog jag tag i det själv, först tänkte jag strunta i det för jag äter ändå inte godis men så insåg jag att då lär mina barn äta upp syrrans julgodis.

Två sorters kolor blev det och sedan testade jag också att göra rawfoodbollar. Nu är det ju så att när jag ska göra något så blir det ju inte bara just det jag börjar med, gör man godis måste man ju ha något snyggt att lägga det i, man vill ju inte bara lägga det i en ful gammal plastlåda. Satte mig vid datorn och startade programmet till min supernajsiga skärmaskin, förstorade upp mallen till en liten ask så stor jag kunde på pappret, det är A4 som gäller som maxgräns, och skar ut en liten ask med en tag till...

...man kan faktiskt verkligen betona att det blev en liten ask, så liten att det faktiskt bara fick plats nio av säkert 25 bollar. Så nu har jag en väldigt söt liten låda i kylskåpet med nio bollar i, resten fick jag lägga i en ful gammal sliten plastlåda, så frustrerande att jag nästan får lite ont i magen! Ja jag vet att detta verkligen är ett I-landsproblem men alla mina problem i livet ligger på den nivån och det är jag ju verkligen tacksam för. Jag får nog gå på lite loppis och hitta små söta plåtlådor helt enkelt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar