måndag 22 december 2014

Tjejmys...

Mitt tjejgäng träffas en söndag varje månad och äter mat ihop. Vanligtvis brukar vi hoppa över december eftersom alla har mycket att göra då men i år fick fyra av oss ihop det så igår var de hemma hos mig. På de vanliga tjejmiddagarna är det bara mat och prat som gäller men i går hade vi kommit överens om att pyssla lite också. Jag skulle ordna med en sak och vännen M skulle ha med sig grejer till en. Som den pepparkakshusfantast jag är, gjorde jag små hus till var och en som de sedan fick dekorera.

Kvällen började med ett bad i tunnan och sedan blev det middag innan det var dags för själva pysslandet. Åh vilken mysig kväll det blev!! Efter att pepparkakshusen var färdiga fick vi snabbt trycka i oss efterrätt för att sedan hinna med att göra julklappsetiketter. Vännen M, som har ännu mer pysselgrejer än jag (ja jag lovar, tydligen är det möjligt), dukade upp bordet fullt med olika material. Själv gjorde jag inte så mycket färdiga etiketter utan satsade på att låna en rolig stansmaskin hon har och stansade ut fina mönster och figurer. Ja det här kändes som ett vinnande koncept så här innan jul, det måste vi absolut göra om nästa år!!

Lite av ett kreativt kaos men...

...fortfarande ett ganska "städat" bord.
Förresten, pepparkakskladdkaka=väldigt smaskigt


Har ni sett en gulligare Rudolf?!...

..vännen M har virkat den!
Less is more är inte min grej!

Idag njuter vi av att ha en ledig dag, vissa mer än andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar