tisdag 5 juli 2011

Kvällslur och kvällstur...

Efter en ganska lugn dag som i stället för packning och städning då blev en sydag så skulle ju den där eviga kvällsmaten fixas. Jag är ju mer en person som är intresserad av att äta maten istället för att laga den. Hur som helst insåg vi i alla fall att kaffet var slut och att lite andra saker behövdes så maken och barnen åkte iväg till Ica, själv lade jag mig på soffan med datorn på magen. Efter en väldigt liten stund hamnade datorn på bordet och jag på sidan, sussandes sött. Jag är hopplös, konstant trött, dagen har alldeles för många timmar för att jag ska orka hålla mig vaken alla dom!

Det är verkligen dumt att sova middag vid 18-tiden eller om man vill vända på det till det positiva, man blir väldigt pigg och energisk på kvällen när man sover middag vid 18-tiden. Strax innan åtta kom jag på att det vore ju jättemysigt att ge sig ut och cykla hela familjen. Då är det är bra att bo granne med en snäll familj med många barn, jag och storasyster gick upp dit och lånade både cykel och hjälm till henne eftersom vi lämnat kvar barnens cyklar i stugan. Lillebror fick åka i cykelvagnen, det var han väldigt nöjd över.

Det blev en härlig cykeltur på en mil, tjugo över tio var vi tillbaka, både barn och hund var superduktiga. Det är livet att kunna ge sig ut så här, hela familjen tillsammans...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar