måndag 4 juli 2011

Städdag...

Det skulle varit en städ- och tvättdag, jag började faktiskt till och med att damma men då när jag gick där i verandan och skulle svepa över fönsterbrädorna insåg jag att jag kanske skulle ta ner gungstolen vi har uppe. Jag ändrade ju om lite i verandan efter midsommar och då fanns det plötsligt plats för den. Jag har länge funderat på att måla den vit men inte riktigt orkat ta tag i det, men då, mitt i städningen kom energin. Men sedan kom jag på att maken nog hade tyckt att jag kunde målat klart räcket till verandatrappan istället för en stol och det kändes inte alls lika kul så då kom jag på att jag nog behövde sy en dyna till den istället.

Plötsligt var hemmet inte lite småstökigt längre utan verkligen jättebrötigt. Jag tog i alla fall ett gammalt lakan som hade gått sönder och satte igång med sömnaden. Som vanligt sätter jag fart lite för fort utan att riktigt ha tänkt igenom projektet så den första timmen gick nog åt till att sy och sprätta upp allt igen. Efter lite klurande hit och dit lyckades jag tillslut få ihop en dyna, självklart kom mormors monogram lite snett i stället för centrerat men det bjuder jag på. Jag menar, det ska väl synas att det är hemmagjort!?!


Kaos...

Men tillslut ett färdigt resultat!







1 kommentar:

  1. Fin!! Vi gör samma sak här. Undviker att städa genom att hitta på nya projekt för att bröta ner mer. Takmålning på gång!
    Kram Åsa

    SvaraRadera