söndag 3 juli 2011

Sommarminnen

Jag samlar på sommarminnen, man måste det för att klara den långa mörka och kalla vintern. I torsdags hade vi en supermysig dag på Liseberg, systern, hennes två pojkar, vår mamma och pappa, jag och barnen. Syrran och hennes barn hämtade upp mig hemma, efter en snabb lunch bar det av mot Göteborg där vi mötte upp mamma och pappa som hade med sig mina barn från stugan.

Efter lite köande in och en ännu längre kö till biljettkassan hade vi plötsligt åkband allihopa!! Vi startade rejält med Lisebergsbanan, barnen parade raskt ihop sig och jag och syrran lämnade över ansvaret över en nervös mamma till vår pappa. Vi ställde oss i kön och slumpen gjorde så att mamma, pappa, syrran och jag kom med tåget före barnen. Som dom ansvarsfulla vuxna vi är så hoppade vi glatt i våran vagn, tanken på att släppa före dom som stod bakom oss i kön inföll sig aldrig. Nej då, vi vinkade glatt till alla barnen när vi for i väg och lämnade över ansvaret till en 14-åring. Tur att vi har så duktiga barn, de kom så glatt efter.

Det blev verkligen en härlig dag i solen, jag kan dock konstatera att jag börjar bli kärring, jag blir åksjuk!! Det är verkligen skandal, jag som älskar att åka karusell. I fortsättningen blir det snurrkarusellstopp, kanske kan jag hålla borta åksjukan om jag bara åker berg- och dalbanor. Jag säger bara en sak, inget går upp mot Balder!! 


Åkband till alla, gammal som ung!!






Sockervadd, ett måste på Liseberg!

Redo för karuseller




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar