torsdag 30 juni 2011

Mästerkocken...

När man har semester ska man ju unna sig lite gott, när dessutom barnen inte är hemma kan man ju äta sådant som dom inte gillar. Den här barnfria veckan blev inte riktigt som jag hade planerat, vanligtvis brukar vi hitta på ganska mycket på kvällarna men när maken kom hem genomförkyld och superhängig i tisdags, raserade alla planer på kvällsaktiviteter.

Igår tyckte jag ändå att vi skulle äta lite gott på kvällen, maken låg som en död sill på soffan hela dagen så jag drog iväg och handlade. På menyn stod det avokadosallad med grillade heta räkor, till detta gjorde jag guaccamole (ja hur det nu stavas) och sedan bakade jag bröd som man kunde dippa i avokadoröran.

Visst lät det bra?! Men som vanligt när jag är i köket går det inte bra hela vägen, jag lyckades självklart bränna brödet. Blir man trött eller blir man trött!?!! Nu bränner ju ugnen väldigt ojämnt så som tur var kunde vi äta av brödet även om det var med väldigt hård skorpa.

 Men inget ont som inte har något gott med sig. Morris fick en bit bröd, han slet som ett djur för att få i sig det, nu är ju han i och för sig ett djur så det kanske inte var något konstigt med det. Men har ni sett reklamen för Dentasticks på tv? Det är stjärnformade tuggben till hund som, när de äter dom, tar bort plack på tänderna. Jag kan säga att efter att ha kämpat med den brödbiten i tio minuter har hunden helt plackfria tänder!!


god sallad...


..grillade räkor. Eftersom det var jag som stod vid grillen fick jag...


...dricka grillölen, eller ja, svägerskans kvarglömda cider


till detta serverades det berömda plackbrödet!



1 kommentar:

  1. Ser himla gott ut trots bränt bröd! Tack för tipset, ska "härma" din middag ikväll!

    SvaraRadera