lördag 18 juni 2011

Febrig fredag...

...igår blev det ingen rolig fredag, maken och jag skulle på sommarfest med Lions i Svenljunga men min förkylning ville annat och lade till lite feber också till den redan så snoriga och hostiga kroppen. Det är väl så när man försöker jobba på som vanligt men kanske borde varit hemma någon dag och tagit det lugnt istället. Feber knockar en verkligen, jag sov i stort sett hela dagen i soffan framför tv:n.

När jag vaknade efter första tretimmarspasset av sömn var det på ett matlagningsprogram från Indien, det var tydligen någon världskänd kock. Han gjorde i alla fall tandoorigrillad ost, det såg otroligt smaskigt ut så jag funderade på om man kunde göra en egen tandoorigrill. Jag började söka på google och fick fram en rubrik "How to build your own tandoor from a flower pot". Visst lät det som en superbra ideé!? Problemet var bara att själva länken inte fungerade längre och jag var alldeles för trött för att fortsätta leta, men det ska jag göra en annan dag när jag känner mig piggare.

Maken är ju lite sugen på en större grill här hemma och att göra lite som ett utekök, tror ni inte att han skulle tycka att det vore en toppenidé att göra en tandoorigrill?? Dessutom tänkte jag att den kanske går att använda som keramikugn när man inte gör mat i den, svärfar bygger ju en drejskiva till mig, två flugor i en smäll!!


Ärligt talat, det ser ju enkelt ut att fixa en sådan här!! 










1 kommentar:

  1. Självklart ska du göra en tandooriugn! Det kan ju bli jättemysigt att grilla i den! Undrar bara var du ska bränna själva ugnen när du har gjort den. Det går nog inte att elda i den om den inte har blivit bränd....
    Bra att du sysselsätter dig när du är hemma och är förkyld!!!
    Kram

    SvaraRadera