onsdag 29 juni 2011

Att våga eller inte...

Så har man semester, en dag tidigare än väntat tack vare få barn, många komptimmar och snälla kollegor.

Jag gick från jobbet med en förfrågan om att göra något nytt till hösten, bara 10% av tiden. Varför ska det vara så svårt att tro på sin egna förmåga? Jag vill gärna vara bäst om jag ska göra någonting och det vet jag att jag inte är. Men å andra sidan finns det de som är väldigt mycket sämre och inte verkar se det som ett hinder. Se bara på alla de som söker till Idol, vilket självförtroende de har trots att de varken kan hålla tonen eller har vacker klang i rösten.

Nu känns det som att jag står på treans trampolin och tvekar att hoppa. Det kanske ändå bara är att räkna och kasta sig ut, för vad är egentligen det värsta som kan hända??

Ett, två, tre, på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det sjätte smäller det!!....

2 kommentarer:

  1. Ska vi hoppa ihop från trean eller ??
    Jag tror att det kan bli ett spännande hopp =)
    /Christina i Fristad

    SvaraRadera
  2. Låter spännande! Jag tycker absolut att du ska hoppa! Jag gjorde ett hopp förra veckan.... sa upp mig..... Börjar på nytt jobb i september! Spännande!
    Ha det gott! Vi har redan avverkat första semseterveckan....
    Kram Mimi

    SvaraRadera