torsdag 16 juni 2011

Dagarna rullar på...

... det är lite segt här på bloggen just nu, det är lite segt i mitt huvud just nu så det kanske hör ihop. Jag har åkt på en brakförkylning så jag försöker mest ta mig igenom varje dag. Det blir jobb och sedan kraschlandning på soffan. På jobbet är det full fart, vi ska ju flytta till paviljonger till hösten så nu packar vi som galningar. Paviljongerna kommer inte förrän någon gång under sommaren så alla våra saker ska tryckas in i något rum samtidigt som skolan, som ska ha tillbaka de lokalerna vi är i, ska ställa in bänkar till 30 elever. Var våra 37 barn ska hålla till fram till semestern är den stora frågan som ingen verkar bry sig om. Kommunens underbara värld, man kunde ju tyckt att skolan kunde flyttat in efter semestern men då kunde tydligen inte vaktmästarna jobba. Vi får helt enkelt hoppas på bra väder och att fler barn går på semester snarast. Ja, ja, allt ordnar sig men det är lite synd om barnen...Usch, nu känner jag att jag låter lite gnällig, det beror nog på förkylningen.

Igår var i alla fall Syster med familj här och hälsade på, det var mysigt. De ringde när vi kom hem från jobbet och sa att de skulle komma, O skulle bara duscha och så skulle de äta lunch först. Tre och en halv timme senare dök de upp, inget ovanligt när det gäller min syster men barnen var ganska (läs väldigt) otåliga. Vi satt och funderade på hur länge O hade stått i duschen egentligen. Efter lite funderande hit och dit om hur lång en timme är och hur lång tid då 3,5 timmar är så säger Storasyster - Ja och O tar ju faktiskt ganska lång tid på sig att ta på sig kläderna! Det lät så härligt, en betraktelse av en rask sjuåring, det är klart att i hennes ögon måste ju den här trötta tonåringen verka väldigt seg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar