måndag 27 juni 2011

Midsommarhelgen...

Det blev en ganska lugn midsommar, regnet kom och gick under dagen och vi tvekade till att gå bort till den annars obligatoriska dansen men så plötsligt höll det upp och vi hann dit. På något sätt bygger ju midsommarafton på att det ska vara fint väder så man kan vara ute och köra lite lekar, annars blir det ju en ganska lång dag eftersom man redan samlas till lunch.

Mitt på dagen knackade det plötsligt på dörren, jag stod i köket men orkade inte gå och öppna för jag var helt säker på att det var barnen som skojade. Det fortsatte att knacka ganska många gånger så tillslut gick maken dit och slet upp dörren, redo att säga till barnen att sluta med det där. Utanför står min fina före detta kollega, hon hade med sig en födelsedagspresent till mig. Jag blev så otroligt glad!! Vissa människor klickar man med, oavsett ålder och det gör hon och jag, jag saknar fortfarande att arbeta ihop med henne även om det nu har gått flera år. Tack snälla B för det fina armbandet!!






Matchar hela min garderob!!



Förutom midsommarfirandet har helgen varit lugn, solen kom ju tillslut så vi har hunnit vara ute ganska mycket. I lördags fick Lillebror en ny cykel, Storasysters killkompis O hade fått en ny större cykel så då fick Lillebror ärva den, i utbyte mot att O:s lillasyster fick ta över Storasysters gamla. Hängde ni med på den??!

Nu har jag tre dagar kvar till semester, barnen åker till farmor och farfar redan idag så de tjuvstartar lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar