onsdag 1 juni 2011

Borttappat...

I förrgår när jag skulle fota lite till bloggen upptäckte jag att minneskortet till kameran var borta! Hjälp, alla foton från Indien ligger på det. Först kände jag mig väldigt lugn för jag var helt säker på att det satt i datorn. Vanligtvis brukar det sitta i min bärbara men den här gången var jag ganska säker på att det satt i den stationära. Jag går dit och tittar, inget minneskort. Då börjar jag försöka fundera ut om det är så att det aldrig satt i den datorn eller om det gjorde det och barnen har haft kompisar här och det på något sätt har blivit inblandat i en lek.

Jag hade dessutom haft med kameran till jobbet två gånger den senaste veckan, sista gången visste jag med säkerhet att jag hade haft tom kamera med men gången innan var jag inte säker på. När jag kom till jobbet gick jag igenom alla minneskort som vi har där, inget som var vårt.

Igår kväll började jag fundera på allvar, när hade jag det senast, var kan jag ha lagt det. Jag gick igenom bloggen och inser att det sista fotot jag har tagit var det på sommarpresenten från föräldrarna. Då visste jag också med säkerhet att jag hade haft med minneskortet till jobbet för jag skrev ut den bilden där och satte upp ett tackkort på dörren. Var sjutton hade jag haft minneskortet på väg till jobbet?? Jag vet ju att jag aldrig skulle ha stoppat det rakt ner löst i väskan. Tillslut kom jag på att det nog ligger i en liten necessär från Indien. Sprang dit och letade, nej inget kort där inte. Går ut i hallen för att kolla vad mer jag kan ha haft i väskan som jag kan ha lagt det i, då hittar jag ett annat litet fodral och då plötsligt slår det mig, där i ligger det!!

Vad har vi då lärt oss av detta kära läsare?? KOPIERA FOTONA TILL DATORN med jämna mellanrum, speciellt efter att ha varit på semester!!


Slutet gott, allting gott! Nu är det på plats!


1 kommentar:

  1. Snart Fia, snart är det semester...! ;-)

    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera