måndag 20 juni 2011

En liten sädesärla!

När jag var liten och vi var i stugan blev alltid mormor så glad när hon såg årets första sädesärla, jag vet inte om det var ett tecken på att sommaren var här. Det är väl kanske så här i Sverige, att vi behöver olika sommartecken för vädergudarna ger oss dom inte i form av varmt väder.

Hur som helst, i helgen satt mamma och jag och pratade om det, att bara för att mormor alltid pratade om den här lilla fågeln så förknippar vi den med henne.

Idag när jag satt på trappan till verandan och drack mitt morgonkaffe kom det plötsligt en liten ärla på gräsmattan. Genast tänkte jag att nu kommer lilla mormor på besök! Vissa dagar är de tre och då tänker jag att hon tagit med farmor och farfar också.

... och vet ni, jag såg henne i Indien också så hon har koll på syrran med!!

1 kommentar:

  1. Ja, jag vet! Och i Indien har hon svarta solglasögon. Riktigt cool look faktiskt!
    Åsa

    SvaraRadera