måndag 27 juni 2011

Bullar & Silikon...

 ...Idag var jag barnfri, barnen har ju tagit semester hos farmor och farfar, även Morris var där idag eftersom jag skulle till frissan direkt efter jobbet för att bättra på min naturliga blondhet. När jag var klar hos frissan gick jag ner på stan och fixade lite fästingmedel till hunden. Jag började strosa runt lite, (eftersom jag inte hade några barn med mig) insåg med en gång att jag inte hade lust att gå på stan (antagligen eftersom jag inte hade några barn med mig), gick tillbaka till bilen och började köra hem istället. När jag kom förbi Ittala outlet bestämde jag mig för att svänga in där (jag hade ju trots allt inga barn med mig och det vore ju dumt att inte utnyttja denna lyxiga tillvaro).

Jag tycker att Ittala har så snygga vinglas, jag vet att de har kopior på Ikea men nu bestämde jag mig för att kolla upp om de fanns som andra sortering och vad de skulle kosta. Konstaterade ganska snabbt att det inte fanns men jag hittade genast lite andra grejer som jag kände att en kvinna i sina bästa år inte kunde leva utan, allt i silikon. Jag köpte mig en bakmatta i silikon, hur smart som helst!

Jag saknar ständigt ett bakbord när jag bakar, man får ju inte skära i bulldegen om man har den liggande på träbänkarna i köket, maken blir ju jättesur om det är märken där. Nu tar jag bara fram min lilla bakmatta, rullar ut den, bakar på den och när jag är klar slänger jag den i diskmaskinen, kan det bli bättre??! Dessutom köpte jag en matchande degskrapa och en form för att göra små miniisbitar i, jag menar vem vill inte ha en liten ministjärna i sitt glas med rabarbermojjito?! Ja ni förstår hur nöjd jag var när jag kom därifrån.


Väl hemma satte jag igång med två satser kanelbullar, en och en halv sats har jag gjort till grannen som tack för att Storasyster har fått åka med dom till skolan när jag har börjat sent. Har man sex barn borde det ju gå åt lite bullar så här i semestertider!



Lägg märke till silikonunderlägget!!



Ett skepp kommer lastat med...


...bullar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar