måndag 4 juli 2011

Rätt inställning!!

De som känner mig vet ju att jag älskar att ändra om här hemma, det har jag alltid gjort ända sedan jag var liten. Egentligen byter jag inte ut sakerna så ofta men jag flyttar runt alla möbler och testar dom i olika rum. Jag har redan flera projekt som jag vill göra när sommaren är över och man behöver ha lite att greja med inomhus. Maken däremot är ju inte lika positiv till att ändra allt hela tiden, jo han låter mig hållas när det gäller att flytta möbler men blir det större projekt än så försöker han desperat stoppa mig innan jag har startat något som jag inte riktigt kan (eller orkar) slutföra.

Häromdagen lyckades maken riva ner kroken till sin badrock uppe i sovrummet. Nu kanske jag ska nämna att den nog inte trillade ner på grund av morgonrocken utan mer av tyngden av halva makens garderob som hängde på den kroken. Det lät kanske inte så farligt att en krok föll ner men med den så lossnade en bit av väggen.

Maken säger då, lite ironiskt tror jag - Oj, nu kanske vi ska passa på att tapetsera om innan vi sätter upp kroken igen.
Jag struntar i den ironiska tonen och svarar - Men älskling, du har ju blivit som jag, som ser möjligheterna!!
Då svarar han - nej älskling, skillnaden på dig och mig är att du behöver inte ens riva ner en krok för att känna behovet av att tapetsera om!

Hmm, det har han ju rätt i men jag tror ändå att han har smittats lite av min "göra om-anda"!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar