torsdag 20 mars 2014

Lurad?


Härom veckan köpte jag en Polarn och Pyret-jacka på blocket till Lillebror. Jag tar till lite i storlek tänkte jag, så han har något att växa i. Några dagar senare kom det en jacka på posten som var i jättefint skick, jag var väldigt nöjd. Lillebror var kanske inte lika glad, jackan var stor som en klänning och han kände att han inte kunde röra sig i den. Jag fick nog hålla med honom om att den var lite stor så jag började ännu en gång söka av blocket.



Plötsligt hittade jag en ny annons, det var både skaljacka, vindfleece och skalbyxor. Toppenbra tänkte jag för hans skalbyxor börjar bli små och de har verkligen varit super i kvalitén. Sagt och gjort, jag kontaktade säljaren och alla tre plaggen fanns kvar. Jag lyckades till och med få med frakten i priset.



Det är ju alltid en chansning när man handlar på Blocket, jag kör med regeln " handla inte för mer pengar än du kan tänka dig att bli lurad för". Jag satte över pengar på tjejens konto och i fredags fick jag ett mejl där hon skrev att hon skickat kläderna.



Spänd på att se hur de såg ut hämtade jag posten i måndags, inget paket. Ja, ja, det kommer väl i morgon då.

På tisdagen skickade jag ner Lillebor till brevlådan, inget paket då heller. Hmm, konstigt, det borde vara här nu. Kollar blocket och annonsen ligger kvar, inte bra.

På onsdagen tömde Lillebror brevlådan igen, inget paket då heller. Skit, hade jag blivit lurad trots allt?? Dags att kontakta säljaren men först kollade jag igenom posten, då fann jag den!! Postavin, paketet fanns att hämtas ut på posten!!



Slängde mig i bilen och hämtade ut det, väl hemma plockade Lillebror upp ett par byxor, en vindfleece och en skaljacka i toppskick och rätt storlek. Han var nöjd och jag var nöjd, felfria kläder för en tredjedel av vad det skulle ha kostat i butik. Bra för ekonomin och bra för miljön!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar