måndag 19 maj 2014

Att färdigställa ett projekt...

Maken är hård på den punkten, innan nya projekt får påbörjas måste gamla slutföras. Tråkigt tycker jag men biter ihop. Nu har maken sått igen det land som jag grävde upp förra året. Själv fick jag tummen ur och målade det sista på garageväggen igår. En svart plastmatta har stuckit upp på väggen och stört mitt öga i si sådär tre år men nu har jag äntligen målat den gul så den smälter ihop med övriga huset.

Staketet runt badbaljan har också börjats måla i helgen. Vi har lite olika syn på hur det hela ska se ut, maken och jag, men nu har vi nog kompromissat fram en lösning. I vanligt fall brukar smaken vara lika, faktiskt mycket enklare när den är det. Nu krävdes x antal timmars sureri från båda håll, ja kanske något mer från min sida men det skyller vi på hormonerna, innan vi slutligen kom fram till hur vi skulle göra.

Balkongen håller också på att slutföras så sakteliga så nu händer det minsann grejer på Granbacken!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar