fredag 9 maj 2014

Studsande fynd!

Det här med studsmattor måste vara världens bästa leksak, jo jag vet att skaderisken är stor men om man bortser från det. Så fort det inte är blött väder "bor" barnen på vår studsmatta. Alla barnen i området samlas på den och har kul tillsammans oavsett ålder. Ärligt talat tycker jag också att det är roligt att hoppa.

Häromdagen var vi på Jysk och såg en jättestor studsmatta som de sålde för bara 1400kr. Den vi har börjar bli sliten och med Storasysters mer avancerade övningar börjar den också kännas för liten. Med tanke på hur stor tomt vi har spelar det verkligen ingen roll om vi har en studsmatta med över fyra meter i diameter ståendes. Vi bestämde oss för att slå till och på söndagskvällen gick jag in på hemsidan för att kolla lite till på den, då visade det sig att priset var tillfälligt och gick ut den söndagen. Så jäkla surt rent ut sagt!!

På måndagen bestämde jag och Lillebror att vi ändå skulle åka och titta på den, kanske hade vi turen att lapparna om det billiga priset satt kvar....ingen tur, den var borta. Vi hade bestämt träff med maken och jag föreslog att vi skulle spela lite dumma och fråga efter den billiga studsmattan och se om vi kunde pruta ner den igen. Maken var nog inte lika pigg på idén och plötsligt blev jag så där fnissig och kände att jag inte alls skulle kunna hålla masken. Jag skickade iväg maken för att leta upp en expedit.

Fråga mig inte vad han sa till henne men de tittade på en affisch där alla deras studsmattor fanns med och där prislappar fanns på de respektive storlekarna. Där stod det billiga priset!! Vi höll andan medan hon gick in på lagret för att se om de hade någon hemma. När hon kom ut sade hon att de var beställda men fanns inte inne för tillfället. Samtidigt som hon sade detta tog hon bort prislappen från planschen och gav den till maken. Sedan sade hon "Priset har gått upp till fullpris nu, ta med den här lappen till kassan och hälsa från mig att du ska få köpa den till det här priset". Tjoho! Ibland lönar det sig att försöka, nu har vi två barn som väntar förväntansfullt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar