söndag 23 oktober 2011

Barnfri helg...

Svärmor och svärfar drar snart till Sri Lanka, det låter ju verkligen inte dumt att få lite sol på sin redan vintervita kropp! Jag förmodar att de ville maxa känslan av semester för den här helgen tog de hem alla fyra barnbarnen. Efter en helg med fyra barn i åldrarna 3-7år som alla skulle ha med sig badkläder och cyklar så måste ju en semesterresa kännas otroligt avkopplande vad som än händer på den resan.

Maken och jag började genast fundera på vad vi skulle hitta på. Vi bokade ett bord på en restaurang i fredags och hade after work med två vänner, verkligen jättemysigt. Jag bokade dessutom in mig på ett pass Zumba på lördagsförmiddagen. Det finns ingen bättre start på lördagen än det och det är verkligen en lyx att få komma i väg på helgen när det inte behöver stressas för att barnen är hemma själva.

Jag bara ÄLSKAR zumba, bara jag skriver om det här blir jag varm i kroppen av lycka och pulsen börjar slå fortare. Det är inte lätt ska gudarna veta men ack så roligt. Det har nog tagit mig två månader att överhuvudtaget fått igång höfter och rumpa och det är en lång väg kvar innan jag kan skaka som Shakira. Brösten ska vi inte prata om, dom vill verkligen inte skaka på ett härligt latinoinspirerat sätt, nejdå de vill vara helt svenskt stilla.

Jag skulle kunna skriva tre sidor om Zumbans härliga träningsform men jag ska istället fortsätta berätta om helgen, för vad händer?! Jag blir jätteförkyld!!! Det är ju så trist, det var bara att boka av passet och vara hemma med en näsa som inte vill sluta rinna och ett dunkande huvud. Visst är det trist när planerna förändras på grund av något så tråkigt som en dunderförkylning?!

Vi har i alla fall fått sålt vår crosstrainer i helgen, jag ska lägga ut lite barnskor idag på Blocket tänkte jag. På måndag ska jag vara frisk från förkylningen igen, då SKA jag skaka rumpa!!

1 kommentar:

  1. Åhhh visst är det härligt att dansa! Vi kör en latinoinspirerad dans just. Det är så kul!!! Roligt att du kommer iväg till gymmet nu (om inte förkylningar sätter käppar i hjulet!)
    Kram

    SvaraRadera