måndag 10 oktober 2011

Summering av helgen...

Ja man kan helt klart konstatera att en vecka går fort, systern med familj har lämnat landet igen. Även om orsaken till deras Sverigebesök var tragisk så var det ändå skönt att få ha dom hemma ett tag.

I fredags avslutade vi deras Sverigevecka med lite vanlig hederlig fredagsmys med tacos. Mycket prat hos oss vuxna och mycket wiispelande bland barnen, det gällde ju att utnyttja storkusinernas erfarenheter på Mariobanorna. Inte förrän svågern tillslut satt och höll upp ögonlocken med hjälp av fingrarna avslutades kvällen.

Lördagen gick också fort, det blev en kalasdag i Svenljunga, makens fina farmor firade sin 98-årsdag, det ni, det kan man kalla en krutgumma!!

Söndagen spenderade jag med svägerskan och hunden på en liten rundtur i bygden, vi letade lite loppisar och andra fynd. Hittade en kryddhylla till det hutlösa priset av 996kr, då var dessutom ena glasbehållaren trasig. Synd för jag hade gärna tagit med mig den hem. Maken passade på att ta med svågern på en kall golfrunda och barnen var hos farmor och farfar.

Ja där svischade helgen förbi, alldeles för fort. Det som väntar framför mig nu är en hektisk vecka, det ska bli så skönt när den är över, då har jag klarat av det sista föräldramötet för den här hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar