torsdag 6 oktober 2011

En dag fylld av känslor...

Idag har maken och jag varit på begravning. Man blir verkligen helt slut av det, ögonen är trötta av tårarna, huvudet värker av anspänningen. Redan på morgonen kände man sorgen börja gnaga i kroppen en oro för vad som komma skulle.

Det blev en fin begravning, vackra psalmer och sånger, blommor i höstens alla färger. Ute öste regnet ner, som om himlen grät med oss. En begravningsdag är så fylld av känslor, man gråter för alla man älskar och är rädd för att förlora, man gråter för de som man redan har förlorat, man gråter för att man ser sina nära och kära må dåligt. Vi var med även efteråt på lite mat och kaffe, det är skönt att avsluta så, då får man dela minnen med de närmast anhöriga, lite fler tårar men faktiskt även många skratt.

Nu har jag kurat upp i soffan, tänt lite ljus och ska bara mysa med min fina familj.

Blott en dag, ett ögonblick i sänder...


2 kommentarer:

  1. Jag har tänkt på er alla idag. Visst väcker begravningar minnen och tårar för andra nära som gått bort. Minnet av mammas begravning är det svåraste och jag gråter floder av det på begravningar. För några år sedan var jag på en släktings begravning. Pappas kusin, så det var inte så nära, men jag grät massor ändå, mest för hennes barn och barnbarns skull som alla såklart var förkrossade.
    Varm kram & krama syster med familj också. L

    SvaraRadera
  2. Har tänkt på er i dag!

    Jag är säker på att det inte finns nåt som man blir så trött av som av sorg...

    Njut av familjen i soffan/ Kristina

    SvaraRadera