lördag 29 oktober 2011

Upplyftande ord...

Den senaste vecka har jag gjort storröj här hemma. Jag får panik på alla våra för små garderober och bestämde att Lillebror äntligen skulle få en egen garderob i sitt rum, fram till nu har de delat på Storasysters.

I Lillebrors rum finns en liten garderob man kan gå in i, den hade jag och maken fyllt med våra gamla saker blandat med en massa leksaker som barnen inte använder mer. Jag började hur som helst att riva ur hela garderoben, då hittade jag en hög kort från BB-tiden med Storasyster. Oj vad kul det är att titta på gamla kort! Det tyckte även maken som också fastnade i fotohögen när han kom hem. Han sitter där och begrundar bilderna, sedan vänder han sig till mig och säger - Vad ung du ser ut här!! Ehh, tack så mycket kände jag då, jo det var ju sju år sedan så det kanske inte är så konstigt.

Han fortsätter att titta på fotona, efter en stund säger han - Jag ser ju precis likadan ut hela tiden!

Ja vad svarar man på det, grattis då, kul att du tycker att du själv inte har åldrats på sju år medan jag däremot såg otroligt ung på den tiden. Ja det var ju en kväll då maken inte tog några extra poäng även om han försökte övertyga mig om att det inte alls var så han menade...

1 kommentar:

  1. Inte ser du en dag äldre ut än 25, min rastlösa lilla syster! Hälsa honom det, gubben din!
    Kram

    SvaraRadera