fredag 14 oktober 2011

Ny kärlek...

Ja ni läste rätt, det var kärlek vid första ögonkastet. Jag trodde aldrig att det skulle ske, i och för sig var det så när jag träffade maken men då handlade det om mänsklig kärlek, nu handlar det om en bil!

För drygt ett halvår sedan tvingades jag runt av maken för att titta på bil, vår gamla volvo skulle bytas och maken som älskar bilar ville gärna åka runt till olika ställen för att kolla in vad som fanns ute på marknaden. Hur som helst, jag följer motvilligt med maken in i en bilaffär och där, när jag kliver in genom dörrarna till bilhallen ser jag den, MIN bil!!

Jag som aldrig brytt mig om hur en bil sett ut innan blir störtförälskad, det stod i stort sett mitt namn på den här bilen. Isblå, perfekt form och med ett canvas tak i beige. Kan det bli snyggare???

Den praktiska Toyotan som står här hemma känns plötsligt inte alls rolig, den känns bara praktisk, men vem vill ha det när man kan få design!? Nu var det så längesedan den blev tvättad att den har en rand av algbildning längst ner på rutorna. Är inte det ett tecken på att jag borde byta bil? För inte kan det vara ett tecken på att jag borde tvätta den?!

Idag tog jag mig i kragen och städade ur den invändigt, är inte det ett tecken på att jag borde sälja den? Jag menar, den blir ju inte direkt städad varje år och då kanske man skulle passa på att sälja den när den ändå är rengjord. Dessutom är den nya kärleken pytteliten vilket gör att det inte får plats så mycket skit som i Toyotan det borde ju passa mig bättre.

Men ni har ju hund, tänker kanske en del lite pessimistiska människor därute, hur ska du få plats med den? Inga problem, hunden hatar att åka i sin bur, han sitter gärna på golvet eller mellan barnen. Att vi valde en så liten ras känns nästan som ett tecken!

Sist men inte minst, igår när jag skulle köra ner rutan fick jag knappt upp den igen för den mjuka listen runt rutan knölar ihop sig, visst känns det som ett tecken på att det är dags att byta bil.
 
Sammanfattningsvis kan man säga att det finns en högre makt som med hjälp av tecken försöker övertyga mig om att byta bil. Det är i alla fall så jag tolkar det hela!




Här är den! Tänk er den ljusblå, kan i och för sig tänka mig en svart annars!



3 kommentarer:

  1. Vilken raring:) Förstår verkligen att du ville ha den!
    Konstigt att inte maken tyckte att det var en bra familjebil........Den matchar vovven bra - Liten & söt. Kram från kräk & förkylningsträsket

    SvaraRadera
  2. Den hade gjort sig bra på nya uppfarten ;-)
    Ha en skön helg,
    kramis Linda i backen

    SvaraRadera
  3. Den ser ju inte helt fel ut! Just nu hade jag tagit vilken bil som helst, våran bil har varit på verkstaden i 2 veckor!!!!! och vi har ingen hyrbil!!!!!! Ha en härlig helg!
    Kram Mimi

    SvaraRadera