måndag 17 oktober 2011

Fåfänga...

Är det fult att vara fåfäng? I mina öron klingar det ordet lite negativt, men är det bättre att känna sig trist och ful?? När maken och jag skulle gifta oss föreslog min frisör att jag skulle sätta i löshår i mitt hår, inte sådant som man plockar bort på kvällen utan riktiga extensions. Jag gjorde det ytterligare en gång efter det men nu är det då fyra år sedan

Nu är jag så trött på mitt hår, eller rättare sagt brist på hår att jag funderar på om jag ska göra det igen. Valet är svårt, vilka signaler ger jag min dotter? Ska man inte vara nöjd med det man har, duger vi inte som dom vi är?

Problemet med mitt hår är inte att det är tunt, problemet är att det nästan är obefintligt. Jag vet inte om det är genetiskt eller om det beror på mina fantastiska hormoner som hoppar runt i kroppen men jag tappar otroligt mycket hår och jag blir mer tunnhårig för varje år som går. Jag kan inte längre ha det nedsläppt, jag kan inte ens ha det i tofs för det blir ingen tofs av det. Det är inte längden jag vill åt, det är tjockleken och då menar jag inte en lejonman utan normaltjockt hår.

Frågan kvarstår, är det fult att vara fåfäng??...



Ja här ser vi halva mitt hår, nu förstår ni kanske varför det alltid är uppsatt

6 kommentarer:

  1. Det är inte fult att vara fåfängd, men jag förstår hur du tänker.(men för allt i världen "sätt" i lite mera hår om du känner för det)
    /Christina i Fristad

    SvaraRadera
  2. Fåfäng kanske inte låter som en så trevlig egenskap. Men att bry sig om sitt utseende och hur man mår som människa är väl alltid helt ok.
    Håret säger så mkt tycker jag. Jag är inte tunnhårig, utan gråhårig. Och vem tycker det är konstigt att man färgar sitt hår? Det måste väl klassas som minst lika fåfängt?
    Kör på du, tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Klart du ska göra det! Du får väl förklara för dottern att det är för att du vill vara lite fin. En hårskena med en stor blomma eller lite vackrare hår?! Vad är skillnaden? Jag tror att jättemånga offentliga personer som t ex syns i tv har förlängningar.
    Tyvärr verkar det ej förekomma här. "Indians are blessed with a lot of hair... everywhere." var svaret när jag frågade.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack fina vänner det var precis vad jag behövde höra!! Synd syrran, håret kommer ju ofta från länderna i din region, då hade det varit käckt om de för en billig peng kunde satt i det!! Jag tror också att det är supervanligt, faktiskt både hos privatpersoner och offentliga. kram

    SvaraRadera
  5. Ska man inte vara fåfäng så får man ju sluta sminka sig, raka sig, noppa ögonbrynen........ är inte det samma sak? Jag tycker att du ska göra det som känns bäst! Jag tror bara att dottern kommer tycka att du är fin! Kram mimi

    SvaraRadera
  6. Fia, man måste få kunna tänka lite på sig SJÄLV nån gång. Gör det som känns bra för dig o inte om vad andra tycker/kommer att tycka.
    Dottern älskar dig för du är du o inte för vad du har för hår... Hon tycker du är fin hur du än gör :-) Fördelen med att vara mamma!

    SvaraRadera