måndag 24 oktober 2011

Syskonkärlek...

Ibland blir jag helt varm i hjärtat när jag ser vilken kärlek och omtanke som finns mellan Lillebror och Storasyster. Häromdagen bestämde sig Lillebror att han ville ha med sig en morot till skolans fruktstund. Valet av morot hade nog inget att göra med att hans ömma föräldrar missat att köpa frukt. Hur som helst, han står där på morgonen och ska skala den, efter en stund börjar han tröttna och då tar Storasyster över och gör klart den åt honom, som om det vore den självklaraste saken i världen, utan att han ens bad henne. Visst var det gulligt av henne?!

Idag skulle barnen tömma diskmaskinen, de var båda trötta och ville egentligen inte göra det. Lillebror satte i alla fall igång. Storasyster ägnade sig mer åt att dansa omkring på köksgolvet. Tillslut kändes det som Lillebror tröttnade, han sa med lite trött ton - Men är det bara jag som ska tömma diskmaskinen?? Storasyster svarar då ärligt - Jag orkar inte. Då säger underbara Lillebror - Jaha men då gör jag väl det själv.

Om inte det är kärlek vad är väl det då?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar