torsdag 22 december 2011

Julklappinslagning...

...häromdagen slutade vi tidigt, barnen hade inget att göra så vi bestämde att vi skulle slå in lite julklappar. Vi hämtade in alla presentpapper och snören och satte igång, rena Bullerbykänslan. Jag tycker det är väldigt viktigt att det blir fint och det är noga hur man väljer papper och vilka snören man tar till vilket papper. Man kan nog säga att jag i sådana här lägen inte har den pedagogiska filosofin att barn själva ska få skapa, eller rättare sagt, jag har väldigt svårt för att låta dom göra det.

Storasyster satte glatt igång, jag föreslog att hon skulle hålla sig till paketen till kusinerna men efter ett tag gick hon in på vuxenpaketen. Hon tar ett papper och ett snöre som verkligen var fult till dessutom virar hon en mönstrad tejp runt paketet, samtidigt som hon säger glatt: - Det här blir nog lite knasigt men jag gör bara lite grejer.

Jag får bita mig i tungan, hela mitt inre skriker: -Är du galen barn!? Man måste ha en plan, man kan inte bara göra lite, det ska ju bli snyggt!!

Efter att ha tagit några djupa andetag och övertygat mitt inre om att får hon varar kreativ som barn så vem vet, kanske hon en vacker dag  är en professionell presentinslagare som kan ge mig massor med bra tips!

1 kommentar:

  1. Jag förstår dig helt och hållet. Hade en liknande situation när jag slog in paket med en kompis barn här om dagen:)

    SvaraRadera