torsdag 1 december 2011

Rött- mitt nya rosa....

... Jag tycker att blonda människor ofta är väldigt snygga i rött, själv har jag alltid varit en rosa tjej men nu det senaste så har jag bestämt mig för att gå över på lite mer på röda toner. Jag har börjat med mantrat "rött är mitt nya rosa".

I år fick jag för mig att jag skulle sy julgardiner och vad passar då bättre än julens färg?! Sagt och gjort, röd/vit-rutiga skulle de bli, jag var helt bestämd över detta. Barnen och jag åkte till tygaffären och letade oss fram till jultygerna. Jodå där fanns mitt röd/vit-rutiga tyg men hela min kropp reagerade med, Oj vad rött det är!! Lillebror tyckte att det var snyggt och ville att jag skulle bestämma mig snabbt men jag kände att det här kommer bli alldeles för rött för mig. Det slutade med att det blev tyg i pepparkaksbrunt med vita prickar på.
Kan nog bara konstatera att rött aldrig kommer bli mitt nya rosa, hur snyggt det än är på andra!

Nu sitter de uppe i alla fall, ska hänga några dekorerade pepparkakor i mittfönstret men det får bli till ett senare tillfälle.


Ja det här kommer vara jätteopraktiskt att ha gardiner mitt i disken men det blev lite mysigt nu i det grå vädret



2 kommentarer:

  1. Ja rött är verkligen MITT rosa men så är vi olika också!! Brunt gillar jag ju med och det blev jättefint.
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Nej Fia! Rött kommer aldrig att bli din färg! Hihi, du och dina färger! Gardinerna blev jättefina i alla fall (även om de inte var röda). Kram Helen i Svenljunga

    SvaraRadera