måndag 12 december 2011

Världens bästa familj!!...

Idag slutade jag redan klockan 12, barnen muttrade lite över detta på väg hem, de uppskattar inte alls mina sköna tidiga dagar, de vill mycket hellre vara kvar i skolan och leka. Diskussionen i bilen blev också hurvida man fick sätta på Wii-spelet redan vid lunchtid. Faktiskt blev de ännu mer sura när de insåg att det inte alls var aktuellt på Granbacken.

När vi sedan svänger in hemma och det står en mormorbil parkerad utanför blev humöret direkt på topp, kusinerna var hemma!! Vi kliver in genom dörren och möts av en syster som ligger på knä och skurar badrum och en mormor som skurar för fullt i köket. Vilken lycka!!

Fattar ni vad lyxigt!?! Dessa underbara människor hade varit hemma sedan klockan 10.00 hos oss och skrubbat, torkat och fejat på ställen som inte har rörts på flera år. Hela huset glänser både på yta och djup, dessutom hade fina kusinerna gjort superfint i uthuset. Där såg ut som en bombnedslag men dessa fantastiska pojkar hade röjt upp och lagt allt på rätt plats igen, där måste jag ge syrran en eloge för otroligt fint uppfostrade barn, tar tacksamt emot tips om hur man får dom så samarbetsvilliga!

Det blev en heldag med städning som avslutades med ett härligt Zumbapass. Nu ska vi sitta stilla fram till jul, så fint har vi det här hemma!

Tack snälla mamma, syster, O och J, det var som maken sa "Bättre julklapp kunde man inte få" och det kan man nog inte, men för att vara på den säkra sidan tar jag gärna ett litet paket på jul också!!

4 kommentarer:

  1. De är välkommna hem till oss också! När som helst!!!!
    Lyxig julklapp!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fia - Du har en av världens bästa systrar!! (och mamma såklart). Vilken present! Nu blir jag bara lite orolig för den där axeln......
    Jag har ju haft förmånen att vara i en och annan affär tillsammans med Å så det är inte helt otippat att du får det där lilla önskade paketet också! Kram

    SvaraRadera
  3. .......glömde ju att berömma fina O & J. Härligt! Verkar som de trivs hemma:)

    SvaraRadera
  4. Ja du Lena, jag hoppas också att axeln inte har tagit skada! Den här familjen hade du haft nytta av i flytten :) kram

    SvaraRadera