torsdag 1 december 2011

Granbackens lilla åsna...

Nu har jag hållit på att adventsstäda i två veckor, jag har sagt det förut men KAOS är mitt mellannamn. Städningen blir aldrig klar, idag har jag lyckats få upp den sista adventsljusstaken, nu är det dessutom ordning på alla sladdar och trasiga lampor. Saken är väl den också att jag aldrig blir klar eftersom jag samtidigt som jag städar hela tiden måste gör lite nya projekt.

Mitt senaste lilla projekt var att ta hand om farmor och farfars lilla åsna. Den här åsnan stod alltid i köksfönstret hos farmor och farfar. När huset tömdes fick den flytta med mig och nu bor den på gamla Granbacken där den hör hemma. Den har dock inte haft någon bra placering här och dessutom började den gå sönder så den var inte längre gjord för att lekas med. Nu fick den istället bli en liten tavla, den söta lilla åsnan.

Lite sliten men söt ändå och med många fina barndomsminnen!

5 kommentarer:

  1. Lena (Meltingpot)1 december 2011 kl. 08:45

    Åhhh. En sån (svart) fanns hos mormor & morfar. När man tryckte under så föll den ihop:)Fina minnen Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad fin den blev i ramen. Man vill ju gärna peta in fingret och trycka på den. Går det kanske ändå?!

    SvaraRadera
  3. Man kan fortfarande pilla på den men den är skör så man bör inte det. Men tar du med en tub klister in på toa så kan du undanröja alla bevis om du gör sönder den ;)

    SvaraRadera
  4. Hej Sofia! Det var ju kul att min gamla åsna fått en sån hedersplats! Visste inte att den fortfarande var i livet... eller är den kanske inte...den ser ju lite uppstoppad ut...hälsningar farbror K

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha inte visste jag att det var din, vi har adopterat honom och han har det väldigt bra hos oss, jo då han lever fortfarande, bara en tråd som gått av, annars är han som sitt forna jag :) kram

    SvaraRadera