onsdag 14 december 2011

Veckans fynd!!

Idag skulle Storasyster egentligen åka skolbuss hem men de skulle ha lite fest på fritids så de undrade om hon fick vara kvar lite längre, Lillebror som däremot skulle åka med mig fick ta bussen för han skulle öva lucia och också vara kvar längre än vanligt i skolan. Detta betydde att jag fick en dryg timme för mig själv, jag styrde genast bilen mot knalleland, den behövde faktiskt tankas och då kändes det lika bra att provköra den nya bensinen lite.

Jag tänkte att jag skulle köpa en bit tyg till en duk och några knappar till en morgonrock som Storasyster ska få i julklapp. Innan jag åkte till tygaffären bestämde jag mig för att svänga in på Myrornas, ibland tar jag mig en sväng där för att se om man kan hitta något kul. När jag kommer in till möblerna och gått runt där lite ser jag plötsligt ett gammalt skrivbord. Lillebror har blivit lovad ett men jag har inte riktigt orkat ta tag i det där. Hade från början tänkt mig en bordsskiva bara som två stolar skulle få plats vid men då kändes ett besök på Ikea nödvändigt och dit har bilen inte gått på länge.

Jag funderar lite fram och tillbaka men inser sedan, tar jag det inte nu så kommer det inte finnas kvar. Sådana skrivbord brukar börja på 1000-lappen på Blocket, är de målade brukar de ligga på upp mot 3500kr. Jag slog helt enkelt till, betalade 475kr. Släpade ut skrivbordet till bilen och tryckte in det där. När jag kom hem tvättade jag av det och bar upp det till Lillebrors rum. Det blev ju hur bra som helst, mycket bättre än en bordsskiva, det här blev ju ett skrivbord i Granbacksstil!!



Tada!!







Nöjd Lillebror! Och se, det får plats två kompisar!


1 kommentar:

  1. Så fint skrivbord. Det är som gjort för det utrymmet. Jättesnyggt! mamma

    SvaraRadera