söndag 27 november 2011

Adventsmys....

Idag kunde man inte göra annat än att mysa, med regn och storm kändes det verkligen som ett naturligt val. Ja i alla fall för en kvinna, maken åkte till Svenljunga och stod ute hela dagen på Lions julmarknad, jag säger bara: Karlar!

Barnen och jag drog i alla fall igång med julbaket, vid niotiden var vi i full gång med pepparkaksbak, julmusiken strömmade ur högtalarna, det sprakade ur kakelugnen, riktigt mysigt. Medan barnen kavlade grisar och bockar för fullt tog jag med hunden ut och spikade upp en liten utebelysning ovanför ytterdörren. Kanske inte riktigt lika mysigt, jag höll på att blåsa av pallen, regnet piskade och tillslut stod Morris och pep som en tok utanför dörren. Men vad gör man inte för att få lite adventsfint!? Jag förstår att ni nu funderar över varför jag gör sådant här när jag är gift med en man ur branschen, jag står också lika frågande inför detta faktum varje år.

Efter pepparkaksbaket gick vi raskt över till lussebullarna, jag måste säga att det är väldigt praktiskt att ha stora barn, de är så duktiga på att baka, ihärdiga och hjälpsamma mot varandra. Det blev en intensiv dag som avslutades med mysigt adventsfika tillsammans med mormor och morfar. Det här blev en BRA dag och som pricken över i:et så bokade vi även flygbiljetter till vårens Indienbesök!

Trevlig första advent till er alla!








1 kommentar:

  1. Åh så fint ni har gjort!

    Nästa år. Då skall jag ta igen 3 förlorade advent.Jag har bakat & fixat här tidigare, men det känns inte så meningsfullt i år. Skall ju snart packa ihop oss....En stjärna bara kanske.. Kram

    SvaraRadera