onsdag 23 november 2011

Julstress...

Jag känner att julstressen börjar komma krypande. Det är svårt det där, man vill kunna njuta av tiden fram till jul men det är så mycket som ska fixas både hemma och på jobbet.

En kollega till mig på jobbet tycker att jag är lik Pernilla Wahlgren, hon tror att jag går där hemma och pysslar och fixar med min tindrande familj. Jag har funderat på det där, är själv inte så jätteförtjust i Pernilla Wahlgren men kanske är det så jag egentligen vill ha det, i min tanke förbereder barnen och jag för julen tillsammans (och alla tindrar). Verkligheten ser kanske inte riktigt ut så, barnen vill ju leka med kompisar hela tiden och då är det svårt att få tiden att räcka till.

Igår gjorde jag i alla fall pepparkaksdeg, tre satser till jobbet och en hem till oss. Fick kommentaren på Facebook att det finns färdigköpt deg som funkar jättebra. Visst gör det, men det är inte det som stressar mig, jag tycker om att baka och vill göra egen deg, för mig är inte det jobbigt utan bara roligt.

Jag kan nog inte sätta fingret på vad det är som stressar mig, i år tror jag att det är första advent. Jag har ingen koll på hur jag ska dekorera adventsljusstaken, ni vet den man tänder varje söndag. De övriga stjärnorna och stakarna har jag full koll på, det är fördelen med att ha en make som säljer julljusstakar! Ja, som vanligt handlar mitt liv om ytliga problem, tack och lov. Nu har jag satt på en julskiva och ska låta mig lugnas av musiken...

Var är snön!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar