fredag 11 november 2011

Lyxig onsdag..

Jag har ju glömt att berätta om min lyxdag jag hade förra veckan. Egentligen skulle jag ha jobbat som vanligt men det var höstlov och vi hade väldigt få barn så mina snälla kollegor gav mig kompledigt. Barnen och jag skrotade runt lite här hemma på morgonen, sedan tog vi en tur till biblioteket för att sedan fortsätta hem till min mamma och pappa för lite lunch.

När barnen var små och jag var mammaledig var vi på öppna förskolan nästan tre dagar i veckan. Det höll på till klockan 12, då åkte vi nästan alltid hem till mamma och pappa och åt mat med dom. Så när vi nu satt där och åt kändes det som på den gamla goda tiden! Efter maten lämnade jag kvar barn och hund och åkte till frissan, med mig fick jag ett litet bidrag från mamma.

Jag berättade för frisörerna hur bortskämd jag hade blivit denna dag och hur lyxigt bra det känns. Ja, höll en av tjejerna med om, hennes föräldrar var 80år men hon åkte fortfarande dit för lite mat då och då.

Inte nog med att jag fick sitta och ha det skönt hos frisören, efteråt hann jag gå i affärer i lugn och ro och sedan avslutades dagen med ett pass Zumba, kan en onsdag bli bättre!? Tack snälla mamma och pappa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar